Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mé objevování Ameriky, aneb viva Las Vegas podruhé. V.

Jsem v Las Vegas. Řekla jsem si potom, co jsem otevřela oči. Když kouknete ven z proskleného okna, je to naprosto jiný pohled. Město nevypadá nijak zvláštně. Chybí mu noční atmosféra. A i když ten pohled byl trochu ochuzený, ani trochu mi to neubralo na mém nadšení. Další noc jsme měly strávit v hotelu Winn, takže jsem se s Eiffelovou věží v hale rozloučila a šly jsme na taxika.

Hotelový lokaj nám jednoho přivolal, respektive mávl na auto co již stálo opodál. Vylezla afroameričanka, dala nám náš jediný kufr do auta a vyjely jsme. Abych se vrátila k tomu kufru. Jak jsem již zmínila, měly jsme jeden dohromady, ale postupem času a častým vybalováním a zabalováním jsem nabyla podezření, že v tom horkém vzduchu se prostor v kufru smrskával. Je tedy pravda, že jsme si už tolik hlavu se skládáním věcí nelámaly, kdo by si taky lámal ve Vegas, ale každopádně bylo to krajně podezřelé. Dokonce jsem sestřenku začala podezírat, zda si tam něco nepřidává. Protože když na začátku vám stačí kufr jen trošičku přimáčknout a zavřít a nyní na tom rajtujete dvě a horko těžko ho dovíráte, řeknete si, něco je špatně. Ale zpátky k jízdě. Chvíli jsem byla v Paříži, pak jsme projížděly kolem Benátek. Mají úžasně tématicky vyřešené jednotlivé hotely. Dojely jsme na místo a tentokrát já jsem chtěla taxi zaplatit, ale řeknu vám, není to nic jednoduchého. V rychlosti si spočítat kolik dát tip. Ohromně si na tom zakládají. Nechtějí dát málo, aby nevypadali hloupě a navíc pro příště by se jim to nemuselo vyplatit, kdyby si je taxikář nebo obsluha v restauraci pamatovala. Je to taková „vyšší dívčí“, protože dokonce v podniku si skupinka lidí bere do ruky mobil a na kalkulačce si rozpočítává, kolik by měli dát za celkovou útratu a navíc to ještě rozpočítávat na jednotlivce. Není to jak u nás, kdy ,,smrkneme“ deset korun a říkáme si, jestli to není moc… Tady to je třeba deset dolarů a ani nemrknete. Ptala jsem se sestřenky proč tolik? Prý je to důležitá součást jejich příjmů a navíc. Pro čecháčka, jako jsem já, je velmi těžké uvěřit, že by si tu číšníci nepřišli na výsostné peníze.

Hotel Winn, luxus a krása. Měly jsme se tu sejít s dvěma kamarádkami od Jarušky. Jedna z nich měla nějakou členskou kartu, takže jsme hotel dostaly za výhodnou cenu. Řeknu vám, když se tak rozhlížím kolem v hale hotelu, mám ráda kamarádky s členstvím… Pokoj krásný, což mě vůbec nepřekvapovalo. Jediné na co nás Jacklyn (to je ta má oblíbená Jarčina kamarádka s členstvím) upozorňovala, ať nezvedáme věci z baru nebo lednice. Zeptala jsem se sestřenky proč. Samozřejmě česky aby holky nerozuměly mé hloupé otázce. A světe div se! Je tam čidlo, které po 10 vteřinách odečte hodnotu dané věci z účtu. Takže i když to tam pak vrátíte na dané místo, smůla, už se vám to odečetlo z karty. Tomu říkám systém. Ale po zbytek pobytu jsem se tomu místu vyhýbala obloukem, abych do toho třeba jen nedrkla. Rozhodly jsme se jít na snídani, v nabídce nebylo nic jiného než vajíčka na sto způsobů, lívance, corn flakes atd… Opravdu lehce stravitelná jídla. Myslím, že během mého pobytu by můj lékař měl z mého cholesterolu infarkt. Vajíčka, slaninka, čím mastnější tím lepší. Základ musí být. Pár lístků salátu aby se neřeklo a šlo se k bazénu. Hotelový bazén s barem uprostřed. Míchané drinky, teplá voda. Prostě těžká Amerika. Hra na varhánky na prstech a rychle ven se tu vůbec nedala hrát. Jelikož jste v bazénu byly po celou dobu, v našem případě asi 3 hodiny, protože venku bylo obrovské horko a dusno. Podívala jsem se na své ruce a říkala si, jestli se tohle ještě někdy hodí do normálu, tak ve stáří se mi to jistě zúčtuje. Bělavá vrásčitá kůže vypadala dosti děsivě, ale já svými varhánky uchopila sklenici s míchaným nápojem a dál si užívala. Seděla jsem v bazénu, usrkávala drink a rozhlížela se, kolem jsem slyšela americký slang, hudbu a nevím,zda to bylo alkoholem nebo vedrem. V duchu jsem si přemítala, zda se mi to jen nezdá, jestli se mi opravdu splnil můj sen podívat se sem. Můj domov mi byl tak vzdálený a já tu prožívala něco nového. Hrát si na to, že všechno znám a nic mě nerozhodí? Proč? Ano spousta věcí jsem znala, z televize nebo vyprávění, ale já se chtěla udivovat, protože jsem to prožívala a pochopila jsem, že na tenhle výlet nikdy nemůžu zapomenout.

Po bazénu jsme se šly posadit k „bedničkám“.. Všude to cinkalo, hrálo barvičky, kartičky, čísílka a zdálo se, že je to jen nevinná hra, ale musím si přiznat, že na těch pár dní se ze mě stal těžký gambler. Vždy jsem si dala limit, kolik tam maximálně hodím, jenže, pak jsem si řekla no co, žiji jen jednou a zahučela tam další pětidolarovka. Jarunka mě musela táhnout pryč, že se jdeme někam najíst a pak se připravovat na večerní párty u bazénu. Hodinové přípravy čtyř holek u zrcadla kde se jen dalo a pak hurá na párty. Já v podpatkách na které nejsem vůbec zvyklá, nicméně jsem si řekla, jsem v Americe, tak neskuč, že se ti ta tvá plochá noha mačká v uzounkých střevících a usmívej se. Tenhle americký úsměv mě záhy přešel, když jsem viděla tu neuvěřitelnou frontu, co se stála ke vchodu k bazénu. Všude velké množství lidí a všichni postávali, povídali si a to že stojíme už půl hodiny na stejném místě nikoho vůbec nepřekvapovalo. Jen já zažívala zoufalé stavy. Měla jsem žízeň, nohy bolely a s mým nízkým tlakem? No řeknu vám, byl to očistec. Po 45 minutách hrůzy a váhání, zda omdlít, vykašlat se na to nebo všechny ze zoufalství umlátit, jsme se dostaly ke dveřím, já si myslela, že máme vyhráno, že se napiji a sednu. Omyl! Já naivní! Za dveřmi byla další fronta, tentokrát k prohlídce věcí a kabelek. Ach můj Bože! Když jsem se konečně dostala k bazénu a vystála další frontu na pití, nohy jsem už necítila a vůbec se mi to tam nelíbilo. Přišla jsem o svou náladu. Amerika ne Amerika. Tohle byl horor. Copak se tady nedělá nic jiného než jen stojí ve frontě, vytahuje doklad totožnosti a odpovídá na otázku, zda mám nebo nemám kreditu? Oslovila nás nějaká skupinka kluků, na otázku co dělají mi bylo řečeno,že jsou vojáci. A já si jen pomyslela, jo jasně a já top modelka. Tohle jim přeci nejde věřit, zvlášť když jsem viděla ty bříška nebo že by jeli objem? Nicméně po 5 minutách nucené konverzace jsme se se sestřenkou domluvily na odchodu. Zašly jsme do obchodu se suvenýry, koupily láhev piva, sundaly boty a úlevně usrkávaly z lahve. Šly jsme hotelovou halou k výtahu hezky naboso a když jsem nás viděla v zrcadle musela jsem se smát. I po těch letech v USA se v Jarče česká holka nezapře. My, se šatičkami, v jedné ruce boty a v druhé lahváče jsme měly do dámiček z Vegas daleko, ale upřímně, nám to bylo jedno. Protože to pivo bylo tááák dobré…

Druhý den, opět lehká snídaně, bazén a pak jsme se rozhodly s Jarčou podívat po okolí. Po pravdě, moc jsme toho neviděly. Bylo strašné vedro k nevydržení a když jsme šly po chodníku, všimly jsme si, že jde nějaký divný kluk s igelitkou za námi. Počkaly jsme pod nějakou záminkou až nás předběhne a pak jsme pokračovaly. Jenže on po chvíli použil naší taktiku a počkal až ho předejdeme my. No toto, co to je? Když se tohle stalo ještě několikrát a divně podezřele nás pozoroval a my před sebou viděly jen prázdné uličky, řekly jsme si, že bude lepší se vrátit. Určitě nám šlo o život (to použiji při vyprávění rodině). Jsme přeci jen v Americe a s foťákem na krku moc jako místní nevypadáme. Proti nám šla jakási rodinka turistů, tak jsme se k nim přidaly a změnily směr.. A ten kluk? Zmizel. Dočista se vypařil. Bylo to dost děsivé, protože moc nenápadný nebyl a já si najednou uvědomila, že to v Americe nebude jen sranda, ale také bude potřeba mít oči otevřené, protože některé pasáže z amerických filmů opravdu netoužím zažít. Těžko mě tu zachrání nějaký Stallone, Chuck Norris apod… Takže z naší procházky městem? Skončily jsme v obchoďáku, nakoupily nějaké věci a vrátily se na hotel. A co mě ještě udivilo? V každém obchodě s oblečením byla toaleta pro zákazníky! Pane jo, to je mi luxus.. Česká republiko, na co myslíš při stavbě obchodních center?Ameriko, uč mě dál…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Patricie Ženíšková | čtvrtek 26.9.2013 17:34 | karma článku: 11,09 | přečteno: 547x
  • Další články autora

Patricie Ženíšková

Třicítky na tripu aneb cestování busem po Evropě - Švédsko

To si takhle sedíte s kamarádkou v kavárně, povídáte si, když začne najednou koukat do mobilu. Přehlížíte to. V dnešní době bohužel nic skandálního, ale po chvíli nadšeně zvedne zrak a začne nadšeně gestikulovat a máchat telefonem

7.2.2017 v 15:00 | Karma: 23,28 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Cestování

Patricie Ženíšková

Otevři oči Pražáku aneb poznej Prahu očima bezdomovce

Žiji tu už 29 let a Prahu miluju a jsem na ní hrdá. Dostalo se mi ale nabídky, která se neodmítá. Pragulic je projekt, který vám nabízí prohlídku města tak, jak jí žijí bezdomovci, prostitutky, narkomani a další...

29.8.2016 v 15:00 | Karma: 28,42 | Přečteno: 3270x | Diskuse| Ostatní

Patricie Ženíšková

Výlet za tulipány, sýry a dobrodružstvím aneb stálo to za to…

Náš poslední den v Holandsku jsme chtěly využít na plno. Nebyl čas ztrácet čas. Venku bylo počasí takové zvláštní, svítilo slunce, ale honily se mraky.

9.6.2016 v 12:00 | Karma: 16,20 | Přečteno: 602x | Diskuse| Cestování

Patricie Ženíšková

Výlet za tulipány, větrnými mlýny aneb vážně poznávám svět - II.část.

Program na poslední dva dny naší dovolené byl jasný. Stihnout co nejvíc. Takže Keukenhof, Zaanse Schans, Katwijk aan Zee, Haag, Goudu a Rotterdam. Zdálo se to jako nelidský úkol, ale my nechtěly o nic přijít.

30.5.2016 v 14:30 | Karma: 12,93 | Přečteno: 369x | Diskuse| Cestování

Patricie Ženíšková

Můj první třídní sraz aneb, tak já už vážně stárnu…

S kamarádkou od základky jsme se chystaly na třídní sraz. Do té chvíle jsem byla stále v klidu přeci jen, když nemáte zkušenosti, tak vám přijde, že jdete v sobotu večer s partou lidí na pivo. Jenže realita je pak trochu jinde..

19.5.2016 v 11:45 | Karma: 17,96 | Přečteno: 1355x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

U Charkova jde vše podle plánu, město zatím dobýt nechceme, tvrdí Putin

17. května 2024  13:10,  aktualizováno  14:10

Ruské síly podle prezidenta Vladimira Putina v Charkovské oblasti postupují podle plánu. S dobytím...

Fico je při vědomí, odebrali mu odumřelou tkáň. Čeká ho další operace

17. května 2024  13:43,  aktualizováno  14:03

Slovenský premiér Robert Fico je při vědomí, v závažném, ale stabilizovaném stavu, řekla šéfka...

Nova i Prima zahajují předvolební vysílání, nabídnou debaty i rozhovory s lídry

17. května 2024

Televize Nova a Prima přešly do volebního režimu. Nova startuje v pátek odpoledne na TN Live první...

Piráti plánují boj s dezinformacemi. Putin má zájem ovlivnit eurovolby, míní

17. května 2024  13:31,  aktualizováno  13:50

Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1538x
Jsem ta, která se rozhodla své zážitky vnímat jako inspiraci pro pobavení svého okolí. Nechci jen stát v MHD a odpočítávat zastávky, ale chci v každé jízdě najít něco o co se budu moc podělit s vámi, čtenáři.

To je mým cílem i při vyprávění zážitků z dalšího cestování. Poznávám svět a neskutečně mě to baví.

 Podívejte se na moje stránky

@PZeniskova