Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj první třídní sraz aneb, tak já už vážně stárnu…

S kamarádkou od základky jsme se chystaly na třídní sraz. Do té chvíle jsem byla stále v klidu přeci jen, když nemáte zkušenosti, tak vám přijde, že jdete v sobotu večer s partou lidí na pivo. Jenže realita je pak trochu jinde..

Aneta na mě z ničeho nic udeřila: „Stejně je to hustý viď, po 15 letech jít na sraz…“ Nechtělo se mi vypočítávat jak dlouho jsem ze základní školy pryč, takže jsem jen převzala její číselnou informaci o počtu let a zhrozila jsem se. Už 15 let proboha a co jsem mezi tím dělala??!! Když jsem od mých rodičů nebo babičky slyšela jdeme na sraz, tak jsem se smála a říkala si, tohle mě taky jednou čeká, ale až za dlouho a najednou sedím v taxi a jedu na ten sraz i já. Psychicky jsem se připravovala na to, že buď někoho nepoznám já, budeme si ukazovat fotky dětiček, manželů a povídat si kdo to kam dotáhl nebo se budeme hrozivě prohlížet jak nám přibyla kila, když už ne děti. Naštěstí dnešní doba facebooku je taková, že si krátký seznamovací test po letech můžete udělat v seznamu svých přátel, takže to okamžitě odbourává zděšené nebo šokované výrazy ze vzezření vašich spolužáků. Takže i já jsem tuhle vymoženost využila a prolítla si spolužáky. K mému překvapení ani u jednoho mi nespadla brada mezi písmenka na klávesnici a všechny bych poznala. Spíš mě šokovalo, kolik společných fotek má většina spolužáků s našimi spolužáky, což znamená, že spolu tráví ten čas, těch dlouhých zmiňovaných 15 let stále a jejich vazby se neodtrhly. Napadla mě otázka outsiderů v případě mě a Anety, protože my dvě se stýkáme tak možná jen my dvě a nevím, jestli je chyba v nás, že jsme tak trochu asociální nebo prostě s námi nikdo nechce nic mít.

Možná jsem ten specifický a do nebe volající případ polapeného člověka v sociální síti, protože prostě o lidech v podstatě mám přehled, takže odpadává touha vídat se nebo nošení fotek na sraz pokud tedy na nějaký vůbec jdete… To Aneta se o tyhle věci nestará vůbec, pro ní už to šlo a má to vyřízené, takže jí pak jen informuji já a hotovo.

My jsme právě v taxiku na jeden sraz jely a nevěděly jsme, jak to bude probíhat. Dorazily jsme na místo, kde seděla skupinka mě známých tváří z facebooku. Aneta je na tom trochu hůře, protože lidi co mám přidané já, nemá přidané ona, takže se pak v průběhu večera stávalo, že si vlastně vůbec na některé spolužáky nemohla vzpomenout.

Je zvláštní, když se tak na tu hrstku spolužáků podíváte, protože se nás sešlo málo, jak se zdá čas strašně relativní. V tu chvíli mi přišlo jakoby to bylo včera, co jsem se učila vyjmenovaný slova nebo se na tajňáka pusinkovala se spolužákem při hodině na chodbě. Tenkrát to bylo děsně tajný, protože jsem jako šla na záchod, mrkla jsem na něj a on za chvíli šel taky.. Bylo to šíleně dospělácký a já si tenkrát připadala fakt velká.

Musím říct, že mě sraz bavil. Naši dva spolužáci, teď už manželé byly v očekávání potomka a je fakt, že mi k sobě báječně sedí. Tak oni jednou budou říkat svým dětem, že se s maminkou znají od základky, vlastně už od školky. Takováhle spojení, jsem si myslela, vznikala jen za dob babiček, jako v případě mé babičky a dědy a ono ne. Takže v podstatě taková klišé vznikají napříč generacemi stále a já jsem teď jeho součástí. Svět se trochu změnil, díky sociálním sítím už ty třídní srazy nejsou tak kultovní nebo zásadní. Je to trochu škoda, protože přicházíte o moment zděšení či překvapení, kdy koukáte po hospodě a říkáte si, tak tady v tom davu mezi neznámými tvářemi je i moje třída nebo jsem tu první a nikdo tu ještě není. Dnešní doba nás trochu okrádá o tyhle zážitky, které vídávám často ve starších filmech, ale na druhou stranu, díky dnešní době se dostaneme do spojení s lidmi, které bychom už dávno v průběhu let ztratili. Byly doby, kdy se to domlouvalo na spolužácích.cz a nyní je už všechno dál. Uvidíme, co mi přinese sraz třeba po 30 letech. Jen doufám, že se najdou iniciativní spolužáci, kteří si dají tu práci takový sraz svolat a kdo ví, třeba se toho jednoho dne ujmu i já…

Autor: Patricie Ženíšková | čtvrtek 19.5.2016 11:45 | karma článku: 17,96 | přečteno: 1355x
  • Další články autora

Patricie Ženíšková

Třicítky na tripu aneb cestování busem po Evropě - Švédsko

To si takhle sedíte s kamarádkou v kavárně, povídáte si, když začne najednou koukat do mobilu. Přehlížíte to. V dnešní době bohužel nic skandálního, ale po chvíli nadšeně zvedne zrak a začne nadšeně gestikulovat a máchat telefonem

7.2.2017 v 15:00 | Karma: 23,28 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Cestování

Patricie Ženíšková

Otevři oči Pražáku aneb poznej Prahu očima bezdomovce

Žiji tu už 29 let a Prahu miluju a jsem na ní hrdá. Dostalo se mi ale nabídky, která se neodmítá. Pragulic je projekt, který vám nabízí prohlídku města tak, jak jí žijí bezdomovci, prostitutky, narkomani a další...

29.8.2016 v 15:00 | Karma: 28,42 | Přečteno: 3270x | Diskuse| Ostatní

Patricie Ženíšková

Výlet za tulipány, sýry a dobrodružstvím aneb stálo to za to…

Náš poslední den v Holandsku jsme chtěly využít na plno. Nebyl čas ztrácet čas. Venku bylo počasí takové zvláštní, svítilo slunce, ale honily se mraky.

9.6.2016 v 12:00 | Karma: 16,20 | Přečteno: 602x | Diskuse| Cestování

Patricie Ženíšková

Výlet za tulipány, větrnými mlýny aneb vážně poznávám svět - II.část.

Program na poslední dva dny naší dovolené byl jasný. Stihnout co nejvíc. Takže Keukenhof, Zaanse Schans, Katwijk aan Zee, Haag, Goudu a Rotterdam. Zdálo se to jako nelidský úkol, ale my nechtěly o nic přijít.

30.5.2016 v 14:30 | Karma: 12,93 | Přečteno: 369x | Diskuse| Cestování

Patricie Ženíšková

Výlet za tulipány, prostitucí a vůní trávy aneb poznávám svět jak se dá - I.část.

S kamarádkou Kristýnou jsme se rozhodly, že pojedeme do Holandska a jelikož v poslední chvíli letenky nebyly nejvýhodnější, rozhodly jsme se cestovat autem.

9.5.2016 v 11:50 | Karma: 11,68 | Přečteno: 515x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1538x
Jsem ta, která se rozhodla své zážitky vnímat jako inspiraci pro pobavení svého okolí. Nechci jen stát v MHD a odpočítávat zastávky, ale chci v každé jízdě najít něco o co se budu moc podělit s vámi, čtenáři.

To je mým cílem i při vyprávění zážitků z dalšího cestování. Poznávám svět a neskutečně mě to baví.

 Podívejte se na moje stránky

@PZeniskova